Скрип, який доноситься з області гальмівних колодок, може насторожити будь-якого автомобіліста. Цей неприємний звук говорить про проблему з гальмівною системою, у найкращому разі туди потрапило дрібне сміття, у найгіршому разі життя вашої гальміввної системи починає підходити кінцю. Якщо автомобіль сам починає вказувати про те що його гальма зносилися, не залишайте це без уваги, їзда на такому автомобілі вкрай небезпечна! Найчастіше можна почути скрегіт або скрип гальм по весні, зараз ми розповімо Вам чому так відбувається.

Корозія, вона ж іржа

У зимовий час природа підносить нам багато опадів. Підвищена вологість, бруд і хімічний добавки, якими посипають дороги загального користування від ожеледі, попадають у гальмівну систему. Заходів обережностей на жаль немає, і всі ці фактори негативно впливають на елементи гальмівної системи. Бруд і солі попадають на гальмівні диски й під колодки, що спричиняє утворенню корозії. У результаті чого з’являється іржа на дисках, та інших залізних елементах гальм.
У зимовий час, іржа особливо небезпечна, деталі покриті корозією можуть дуже сильно примерзнути один до одного. Не помітивши, можна зламати ту або іншу деталь. У таких випадках не допомагають ніякі хімічні засоби. Метал промерзає так, що відігріти його можна тільки в теплому гаражі. Потрібно пам’ятати, що варто подивитися ще й на супорт, а не тільки гальмівний диск, який добре видно. Іржа, що покрила супорт, не буде давати прохолоджуватися гальмам належним чином. Перегрів у свою чергу безповоротно зруйнує структура диска й колодки, що спричинить значне зменшення ресурсу запчастин. Тому час від часу слід робити діагностику супорта, заміняти в ньому змащення й пильовики.
Але якщо деталі гальмової системи цілі, а скрип після снігу ще чутно, не переймайтесь, сила тертя очистить диск і колодки від іржі, скрип пройде.

Деформований гальмівний диск

При активній їзді, гальмівні диски сильно нагріваються, коли машина попадає в холодну калюжу, диски моментально прохолоджуються й не рівномірно (що несприятливо для диска). Гальмівний диск деформується, колодка не контактує з диском належним чином, що веде за собою збільшення гальмівного шляху. У такому разі гальма починають не скрипіти, та стукати. Якщо така ситуація все-таки відбулася, не відкладаючи міняйте диски й колодки, не забудьте провести діагностику супорта, тому що колодки могли вдарити його. Таке порушення може привести до заклинювання колеса на ходу, що дуже небезпечно.

Зношування деталей гальмівної системи

Наступна логічна причина – зношування компонентів гальмівної системи. У конструкції колодок розміщена спеціальна пластина, яка сигналізує водієві характерним скрипом, про закінчення терміну служби колодки. Вчасно не поміняні колодки можуть стати причиною ушкодженого гальмівного диска, а це вже додаткові витрати й труднощі.
Не варто забувати, що колодки низької якості можуть бути джерелом постійних шумів і малоефективного гальмування.

Звичайно ресурс гальмівних колодок становить:

  • Від 15 000 до 30 000 км у передніх коліс
  • Від 30 000 до 60 000 км у задніх коліс

Що стосується заміни гальмівних дисків, як правило, вони міняються на кожну другу заміну колодок, але найкраще при заміні замірити товщину диска й визначиться з тим, на скільки їх вистачить ще.

Автомобіль веде убік

Які проблеми викликають така поведінка машини:

  • Знову ж стерті гальмівні колодки.
  • Напрямні супортів залипнули (перегрів, корозія, зношування).
  • Поршень супорта вийшов з ладу (прикипів, не вистачає тиск гальмівної рідини та інше)

Вібрація

У яких випадках з’являється вібрація при гальмуванні:

  • Перегрів і деформація гальмівного диска.
  • Не дотримане центрування диска при установці, стосовно супорта або маточини.
  • Не рівномірна товщина диска.

Що можна сказати в підсумку?

Справна й чітка робота гальмівної системи в транспортному засобі, забезпечує вашу безпеку й безпеку інших учасників дорожнього руху. Будьте уважні й не залишайте без уваги скрипи й скрежети гальм. Спробуйте не заощаджувати на деталях і Ваш автомобіль не підведе.