Щоденні поїздки по не рівних дорогах України і її просторів міцно б’ють по наших нервах і звичайно підвісці улюбленого автомобіля. Експлуатація автомобіля проходить в агресивному середовищі. Активні навантаження на підвіску через ями й вибоїни, пил, бруд – усі ці фактори безпосередньо впливають на роботу кульових опор (ще їх називають, кульовими шарнірами). Згодом постійне навантаження приводить цей елемент у непридатність. Зношування кульових шарнірів може привести до втрати колеса під час руху. Ніхто не прагне втратити керування й «вилетіти» на зустрічну смугу під час їзди, тому давайте розберемося, на що потрібно звертати увагу й у який момент серйозно задуматися про заміну даного компонента.

Для початку потрібно розглянути принцип роботи шарніра

Кульовий шарнір призначений для з’єднання важеля з маточиною в автомобілі. Дане з’єднання дозволяє зберегти колесо в горизонтальнім положенні при вертикальному його переміщенні, простіше кажучи, при повороті колеса. За принципом роботи кульовий шарнір схожий на людський тазостегновий суглоб. Найчастіше в машині стоїть одна кульова опора на колесо, приміром, як на ГАЗ 2217, але їх буває й декілька на одне колесо, наприклад як на автомобілях ВАЗ 2101.

Навіщо міняти кульовий шарнір?

Кульові опори починають руйнуватися при влученні в них бруду, пилу або інших будь-яких сторонніх предметів. Також часто цей елемент виходить із ладу через недолік змащення в конструкції кульової опори. Крім цих причин існує одна, якої не уникнути – старіння метала й корозія. Також загальне зношування ходової не пощадить кульову опору. Наслідками зношування можуть стати: розхитаність, ослаблення фіксації конструкції. Справний «палець» кульової опори повинен плавно й вільно рухатися у своєму гнізді, коли вийшовший з ладу буде «заклинювати» і люфтити., у цьому випадку варто потурбуватися про заміну.

Як розпізнати зношування кульових шарнірів?

  • Про поломку цього елемента можуть свідчити наступні ознаки:
  • При русі по нерівній дорозі з’являються сторонні шуми;
  • З боку ходової почали з’являтися скрипи не схожі на вереск гальмових колодок;
  • Автомобіль при русі на рівній дорозі починає вести вліво або вправо;
  • У кермі з’являються вібрації, управляти автомобілем стає важче;
  • Автомобільна шина стирається нерівномірно, внутрішня або зовнішня сторона стирається сильніше іншої.

Як поміняти кульові?

Якщо у Вас з’явилася підозра про те, що кульові опори прийшли в непридатність, негайно оглянете їх. Заміна кульових може потрбувати деякої кваліфікації, навичок і знань будови підвіски вашого автомобіля. Доступ до кульових може бути важким, для їхньої заміни може знадобитися спеціальний інструмент. Наприклад, на деяких автомобілях, кульові вбудовані у важіль, що потребує заміни всього важеля. Якщо ви не знайомі зі схемою підвіски, краще буде, якщо ви звернетеся на станцію техобслуговування де усю роботу за вас зроблять майстри.

Скільки служить кульова опора?

Кульові шарніри служать не так довго як автомобіль у цілому, але все-таки досить довго. Залежно від виробника й виду експлуатації автомобіля, кульові можуть служити від 15-20 тисяч до 100-120 тисяч кілометрів пробігу. Кульові опори можна обслуговувати, стежити за станом пильовика й кількістю змащення під ним. Даний елемент випробовує більші навантаження стосовно своїх розмірів, тому перевіряйте її по можливості кожні 15 тисяч кілометрів пробігу.

При виборі нової кульової, не скупіться, обирайте більш якісний бренд. Гарний бренд, при виготовленні цієї комплектуючої буде використовувати більш міцні матеріали. З покупкою цього елемента, а також інших запасних частин для вітчизняних автомобілів завжди допоможе автомагазин «ВР-АВТОТЕХАЛЬЯНС». Вартість деталі буде впливати на строк її служби. Як правило, кульові виходять із ладу рівномірно по обидві сторони автомобіля, відповідно міняти їх потрібно парним методом. Якщо ви виявили несправність лівої кульової, варто поміняти й праву сторону, тому як вона теж може незабаром зламатися.